Week 5 en 6

5 november 2023 - Tavira, Portugal

We hebben 3 dagen op een prachtige plek in Calabardina  doorgebracht. We stonden op 10 stappen van de zee.

Playa del Arroz

Er was ook een goed fietspad, daar hebben we fijn gebruik van gemaakt en 40 km gefietst. Na 3 dagen vonden we dat we weer een stukje westwaards moesten gaan. We stopten in Vera waar we een mooie camperplek vonden. Het was een stukje het binnenland in, dat maakt direct een verschil in temperatuur, het was er bloedheet. De luifel maar uitgedraaid maar toen begon het heel hard te waaien, de skuumkoppe stonden op Rinus zijn biertje, dus onmiddelijk weer indraaien die luifel, zo blijf je lekker bezig.

27 oktober

Vandaag zijn we in de haven van Almerimar, dit is een bekende plek voor ons, we zijn hier al een paar keer geweest. Het is hier even wat anders qua temperatuur, harde wind, 19 graden en bewolkt. De ene dag weet je niet waar je het zoeken moet van de warmte en nu moet je een jas aan. Wel lekker hoor, even een dagje afkoelen. We hebben uitzicht op de surfers, dat is altijd een spectaculair gezicht, zo met de harde wind.

Het schaatsseizoen is weer begonnen vandaag. Rinus zit blij voor de tv, dit is toch wel één van zijn favoriete sporten, hij kan uren kijken naar die schaatsers.

20231024_141855

We staan in Almuñécar vandaag, wat we om eerlijk te zijn geen mooie camperplaats vinden. Tja, soms valt het wat tegen, maar over het algemeen vinden we mooie plekken. We kijken nu uit op een flat van 4 hoog, morgen weer verder. Zodra je hier de hoek om loopt zit je op het strand in een prachtige baai, wat dan weer veel goed maakt.

We hebben de Spaanse Costa's achter ons gelaten. We staan nu in Osuna, zo'n 80 km ten oosten van Sevilla. Osuna heeft een mooi oud gedeelte waar we dan ook graag even gaan kijken.

Osuna

We belanden op de Plaça Major waar we een tapas en een drankje nuttigen. Dat is wel leuk van die stadjes, op zondag zitten de Spanjaarden ook op de terrassen, wat een gezellige sfeer met zich meebrengt.

30 oktober

We zijn sinds vanmorgen in Vila Real de Santo António (Portugal) aangekomen. Het leek wel of Rinus de stal rook, hoe meer we de Portugese grens naderden hoe sneller we reden. Fijn om hier weer te zijn, het is toch een beetje thuiskomen. De komende tijd maken we niet zo veel kilomters meer, dat is ook wel weer lekker rustig.

1 november

Sinds gister staan we in Tavira. We hebben de plek waarop we hoopten dat die nog vrij was, wat een mazzel toch weer. We denken dat we het hier wel een tijdje uit kunnen houden.

Gister aten we een een tonijnbiefstuk, gekocht op de dagmarkt in Vila Real. Helaas is die niet echt goed bekomen. Rinus had na een half uur al buikpijn en is de hele nacht van de rel geweest☹️. Gelukkig knapte hij in de loop van de dag weer wat op, we houden het vandaag maar even bij een bordje kippensoep🐔

Voorheen hadden de Fransen bijna allemaal Yorkshire terriërs, waarschijnlijk waren nu de Chiwawa's in de aanbieding in Frankrijk. Er lopen hier wel 29 van de kleine keffertjes.

Rinus heeft gister een nieuwe brommer gekocht, dat ding gaat nog best hard.

Nieuwe brommer

Voorlopig staan we hier nog wel een aantal weken, ik denk dat de verslagen dan even op een laag pitje gaan.

Mochten we nog wat 'avonturen' beleven, dan gaan we ze weer vermelden.🙋‍♂️🙋‍♀️

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Katinka:
    27 oktober 2023
    Wat moet Rinus met jouw hoed?
  2. Astrid:
    5 november 2023
    Leuk stukje en mooie foto's hoor. En zo'n hondje gaan we toch niet meenemen naar Nederland hé 😉😅. Gelukkig hoeven we niet jaloers te zijn want het is hier ook nog steeds geweldig mooi weer 🤣
  3. Jan:
    5 november 2023
    Moet Rinus geen helm op met zo’n gevaarlijke race brommer?
  4. Edwin Laan:
    6 november 2023
    Lekker hoor beter als de regen hier