3 januari-17 februari 2023

17 februari 2023 - Almeida, Portugal

Het is misschien ook wel eens grappig om te vertellen dat je ook bijzondere dingen tegenkomt onderweg. Zo was er een man die had een kip als huisdier in zijn camper. Die man vertelde dat ze 's avonds samen op de bank zaten tv te kijken. Dan vraag je je af wie het programma bepaalde, de man of de kip🤭.

Vorige week hadden we een overbuurvrouw met een schildpad. Deze zat in een kooitje in de camper en 1x per dag liet ze hem uit op de camperplek. Dan mocht ie vrij loslopen, maar als ie iets te ver ging riep ze:" Nina, vien ici, pas trop loin". (Nina, kom hier, niet te ver hoor). Dan haalde ze hem op, gaf m een zoen op zijn kopje en zette m weer neer, bijzonder hoor.

Ja en nu hebben we een busje met een man, 5 grote honden en 6 puppies. Die man kan bijna niet lopen, de honden liggen de hele dag vast aan de camper en de puppies huppelen er wat omheen. Hoe leeft het toch allemaal🤔

17 februari

Inmiddels zijn we weer een aantal weken verder. Mijn inspiratie is ver te zoeken, dus dit wordt het laatste (sumiere) verslagje van deze reis. We zijn min of meer gevlucht uit de Algarve, wat een hectiek daar zeg. Alle camperplaatsen overvol, dan ben je in het binnenland beter op zijn plek. Portugal is zo prachtig, de natuur, bloeiende amandelbloesems, meren, vogels, daar genieten we echt van.

We zijn nu in Almeida, aan de voet van de citadel, waar we mooie foto's hebben gemaakt. Het is heerlijk weer, strakblauwe lucht, 16 graden, fijn om buiten te zijn.

De foto's en af en toe een filmpje zijn wel bijgehouden want dat blijven mooie herinneringen. Nieuwsgierig? (zie kopje foto's en video's bovenaan het verslag)

Morgen gaat we de 91ste verjaardag van Moon nog even vieren, met alle hondenvrienden uit de buurt (koekhappen en verstoppertje), overmorgen gaat het gas weer op de plank, in twee dagen door Spanje, via Frankrijk weer huiswaarts. We hopen de 1e week van maart weer thuis te zijn.🙋‍♂️🙋‍♀️🐾

1. Tiny:
    Goeie terugreis !
  2. Yvonne:
    17 februari 2023
    Heerlijk, jullie zitten al midden in de lente!!
  3. Hiltje bloemsma:
    17 februari 2023
    Wat was het weer gezellig he om het weer hadden we nog wel 1 week in mines kunnen staan maar ja je wil soms iets anders of het beter is? Een hele goede reis en misschien tot ziens in havelte
  4. Tineke:
    17 februari 2023
    Kort maar leuk goeie reis terug
  5. Jan en Jeannette:
    18 februari 2023
    Die strakblauwe lucht.....
    Nog veel plezier en een goede reis terug!!!🙋‍♀️🔜
  6. Jenny:
    19 februari 2023
    Leuke foto’s inderdaad😁
    Rustig aan terug rijden….
    Tot gauw💋