Week 4

30 september 2022 - Carrizo, Spanje

25 september 2022

Gister reden we van Cosio naar Riaño, dwars door de Picos. Het was een prachtige route met minstens 999 bochten, tot wel 1600 meter hoog en weer naar beneden natuurlijk. Jammer van het regenachtige weer anders was het een fantastisch rit. Helaas is mijn evenwichtsorgaan niet ingesteld op al die bochten, aan het eind van de rit ben ik flink dizzy. Eerst even in Potes gestopt om een brood te kopen, stukje door het stadje gewandeld en toen weer door. Bij Riaño was een goeie plaats om te overnachten, er stonden veel campers. Het was ijzig koud daar, wat een verschil met de afgelopen dagen. We wandelen een stukje langs het stuwmeer, met uitzocht op de ruige toppen van de Picos.

Vanmorgen om 6.30 uur zijn we letterlijk wakker geschud. De camper schudde alle kanten op. Rinus zegt:" doe jij dat?" Nee, zeg ik, er staat iemand aan de camper te rommelen. Hij naar buiten, in onderbroek, met knuppel, op blote voeten. Dit gelooft niemand, denk ik: stonden er drie koeien achter de camper. Ik denk dat er eentje jeuk had en onze fietsendrager gebruikte om even lekker te krabben. Ze schrokken wel hoor van zo'n half naakte schreeuwende vent met een knuppel. Gelukkig liepen ze snel weer door maar de fietsdrager is wel stuk helaas. Zo maak je weer eens wat mee hè.

Inmiddels hebben we weer een nieuwe plek gevonden in Carrizo, 20 km westelijk van Leon. Hier geen koe te bekennen gelukkig. We zijn de bergen alweer uit.

Vannacht stonden we in Carucedo aan het meer Las Medulas, ook weer een mooie plek in de natuur.

Vandaag rijden we over de N120, (Ponferrada-Ourense) wat een schitterende route was dat. De rivier de Minho meanderde mee langs de weg. We zagen ook verbrande bossen, dat is dan weer wat minder mooi, maar echt een aanrader om eens te rijden als je daar in de buurt bent.

Inmiddels staan we in Cenlle, ook aan de Minho, een mooi plekje. Helaas zijn hier zoveel vliegen dat we er gek van worden. Waarschijnlijk rijden we morgen weer verder.

Het is net of er een magneet aan Portugal zit, we lijken het nooit lang vol te houden in Spanje. Dus zetten we de klok een uur achteruit want we zijn vandaag in Portugal aangekomen. We staan in Vila Nova de Çerveira, een klein stadje aan de rivier de Minho aan de noord-westkant  van Portugal. Aangezien het wat regent kopen eerst even een paraplu want de vorige is een paar weken geleden de Seine ingewaaid.

Het voelt weer goed om in Portugal te zijn.

We zijn nog een nacht blijven staan in V.N. de Cerveira. Het regende flink en we stonden op asfalt dus hebben we een rustdag ingelast. Hond Moon had ons twee onrustige nachten bezorgd, kramp en poeperij, 7x in een nacht naar buiten. Het was wel fijn om even rustig aan re doen.

Vanmorgen weer een stukje verder langs de westkust gereden. Altijd mooi om langs de zee te rijden. We tanken gas en diesel, we halen een internetkaartje en doen de was vandaag, voorlopig alles weer geregeld dus.

We staan in Esposende met nog 40 andere campers, er is plaats hier. De zon schijnt en het is 20 graden.

En week 4 is ook alweer om.

Km stand: 2723

1. Jan:
    30 september 2022
    Neem in het vervolg maar een koeien verzekering👍😜
  2. Jan en Jeannette:
    30 september 2022
    PRachtige foto's weer en het lijkt wel of jullie daar alleen op de wereld zijn. wat een rust! Nou ja, dat koeiegedoe is wel ff een dingetje maar ....je zal maar jeuk hebben. ik snap die meiden wel. Had heel wat over gehad voor een plaatje van die bijna blote man met koppel en speer. :-)
    Begrijp jullie trek naar Portugal best: mooi en relaxt. Wat een leven! Mooi van genieten!
    solong!
  3. Mieke Veerman:
    30 september 2022
    Wat weer een mooi verslag. Natuurlijk gelachen om Rinus op boevenjacht. Hij verdedigt zijn eigendom en geliefden te vuur en te zwaard. Dappere vechter hoor. Verder weer fijn genieten van alles wat op jullie pad komt. We hopen dat het met Moon weer beter gaat. Die is minstens net zo dapper als zijn baas. Wij zitten hier in MD en wachter op de invasie van 8 man/vrouw sterk en waarderen nog even de rust om ons heen. Dat zal gauw veranderen. Dag lieve Laantjes tot de volgende keer maar weer.
  4. Rob.Horchner:
    30 september 2022
    Een honkbalknuppel komt altijd van pas!!Ook na je actieve speel carrière dus zuinig op wezen.
  5. Hiltje bloemsma:
    30 september 2022
    Prachtig verhaal zie rinus al voor me wat zullen ze geschrokken zijn kunnen wij er nu wel heen gaan ha ha wij nu in gallay bij soria veel plezier
  6. Tineke:
    30 september 2022
    Ik zie het helemaal voor me Rinus gaat er op af het maakt jullie reis spannend ik had er wel bij willen zijn . Zie het helemaal voor me
  7. Tiny:
    30 september 2022
    Weer een mooi verslag en prachtige foto’s.
    Zo’n knuppel komt toch van pas hè ? 🤣
  8. Leni Mulder:
    3 oktober 2022
    Wat weer een mooie foto's. Prachtige natuur. Heb vreselijk gelachen om dat koeienverhaal. Zie het voor me! Nog heel veel plezier.
    Liefs Leni
  9. Sonja en Henk.:
    4 oktober 2022
    De vorige reaktie is niet goed gegaan. Prachtige rit zo door de Picos en door de Tras es Montes (gebied achter de bergen).in Pontefedra stonden wij aan zee. Ik zou zeggen, Geniet van wat je ziet. En laat ons mee genieten van de verhalen en foto,s.
  10. John Vriend:
    7 oktober 2022
    Koeien toch wel ff gemolken hoop ik? Gaat niks boven verse melk. Mooie foto’s!
  11. Gerard en Elly:
    8 oktober 2022
    Een mooie foto voor de boerekalender