Week 18

1 januari 2023 - Sao Domingos Mine, Portugal

Het is vandaag 27 december, we staan in Vila Real de Santo Antonio. Rinus kijkt NK allround schaatsen en het is 22 graden. We zijn blij want is is eindelijk weer eens 'Portugees' weer. We hebben de afgelopen weken  echt heel veel regen gehad, dat hebben we nog nooit meegemaakt. Al dat hemelwater is natuurlijk prima voor de natuur, maar in een camper word je het wel eens een beetje zat.  Gelukkig ziet het er voor de komende tijd weer goed uit.

Tussendoor had Moon een oorontsteking, wij dus naar de dierenarts. Dan denk je dat de dierenarts hier goedkoper is in vergelijking met Nederland, maar dan heb je het helemaal mis. De oren werden grondig bekeken, de viezigheid onderzocht onder de microscoop, daarna werden de oren schoongemaakt en uiteindelijk werd er een onstekingsremmer ingespoten. Toen kwam de rekening: €174,20 alstublieft en volgende week weer terugkomen. Oeps, daar schrokken we wel even van. Na een week even op controle, weer medicijn erin en klaar. Gelukkig hoefden vandaag niets te betalen, toch weer een kleine meevaller.😊

Ja, ik was even gestopt met de schrijfsels omdat we al 16 jaar een paar maanden in de Algarve zijn, dan is er niet meer zoveel nieuws meer te melden. Maar nu hebben we besloten om sinds 2014 weer eens via Spanje te rijden, dus gaan we komende week de grens over, op zoek naar nieuwe 'avonturen'. Nog een paar dagen Portugal en dan weer gas op de plank en wie weet weer wat gezellige verhaaltjes.

Wat kunnen plannen toch weer snel veranderen. Na 3 dagen Vila Real zouden we naar Spanje gaan. Blijkbaar kunnen we nog geen afscheid nemen van Portugal, we besluiten om nog een klein rondje door het binnenland te doen. We staan nu in Alcoutim aan de Guadiana, bij een begraafplaats. Wat een rust hier in vergelijking met Vila Real, waar altijd lawaai is van de brommende vissersboten, vuilniswagens die 's nachts de containers komen legen en auto's die racen over de hobbelige keien. Waarschijnlijk kunnen we niet slapen vanwege de stilte vannacht.

1 januari 2013

Gelukkig nieuwjaar!!

We hebben even samen overlegt en zijn tot het besluit gekomen om in Portugal te blijven. We gaan niet meer terug naar de Algarve, het is daar inmiddels weer zo druk met campers dat je echt geluk moet hebben wil je een mooi plekje vinden. We staan weer eens bij Minas Sao Domingos, een oud mijnwerkersdorp. Hier staan we met drie andere campers, dus alle ruimte. Het is hier wel wat kouder maar dat mag de pret niet echt drukken, we staan liever wat meer in de rust en op de ruimte.

Wat staan we weer lekker in Minas, we hebben een prachtig uitzicht, horen de haantjes kraaien en de zon schijnt. Zo genieten we toch weer van het mooie Portugal. We moeten wel oppassen met de kippen want Moon heeft er hier 12 jaar geleden al eens één vermoord🤫.

1. Berry en Diana:
    2 januari 2023
    Gelukkig Nieuwjaar lieve Rinus en Julis, het ziet er heerlijk uit bij jullie☀️ het is hier niet heel koud maar wel nat en troosteloos maar ja, we mogen niet klagen met zo’n winter😉 heel veel plezier, lekker genieten en een knuffel, ook voor Moon🤗😘
  2. Astrid:
    2 januari 2023
    Prachtige foto's Juliska. En jullie natuurlijk ook de beste wensen voor 2023. Ook voor dit jaar weer veel mooie reizen en herinneringen. En een beetje jaloers begin ik wel te worden want wij zijn inmiddels ook wel aan toe aan wat zon. Geniet er van. Knuffel voor de kippenvanger 😅
  3. Tineke:
    2 januari 2023
    Wat weer een leuke verhaal. Gelukkig een rustige begraafplaats haha
  4. Jose Buurman:
    2 januari 2023
    Happy new year! Altijd leuk om
    Je verhalen te lezen! En inderdaad, wij zouden ook wel weer eens wat zo’n willen zien al is het niet altijd grijs hoor. Groetjes, ook aan Rinus van ons!
  5. Hiltje bloemsma:
    De beste wensen voor 2023 .op 24 dec ware
    n nog met de kinderen in vila real en ook waren we inalcoutim en mines vanuit pomaroa op de fiets nu in batalha bij vrienden lieve gr van ons
  6. Fredelien Luider:
    2 januari 2023
    Gelukkig 2023 Juliska en Rinus. Nou het is hier erg warm voor in de winter, en erg grijs. Mooi om weer een verhaal van jullie te lezen. Alvast goeie terugreis gewenst. Groetjes, van Fredelien.
  7. Ellis:
    3 januari 2023
    Fijn om weer wat van jullie te lezen. De beste wensen voor het nieuwe jaar. En op naar mooie herinneringen. Dikke knus uit Onderdijk 💜😘
  8. Katinka:
    3 januari 2023
    Gelukkig Nieuwjaar buurtjes. Jullie zijn overal doorheen geslapen vertelde je. Dus opeens is het dan weer 1 januari.
    Jee, jullie zijn dus ook alweer 4 maanden weg. Wat vliegt de tijd.
    Nog 2 maanden de tijd om te beslissen of het nou toch nog Spanje wordt of niet. We gaan het zien!😉 Groetjes allemaal......
  9. Leni Mulder:
    4 januari 2023
    Klinkt weer goed, behalve veel regen! Maar nu dus weer prachtig weer! Hier dus redelijk warm, maar grijs Vandaag veel wind en regen. Ook weer leuke foto's!
    Ik wens jullie nog heel veel plezier en hoop dat het goed blijft gaan met de oren van Moon.
    Liefs Leni