Reisverslag 2021 week 1

7 september 2021 - Givet, Frankrijk

Jawel, het is zover, we gaan weer zuidwaarts!! Na een coronawinter in Nederland hebben we er zin in.

We krijgen weer verschillende 'overlevingspakketjes' toegestopt variërend van wijn, bier, speculaas, 1,5 kilo pepernoten,  2 stukken oude kaas en een zak drop, ik denk wederom dat we niet zullen verhongeren.😉

Onze oude hond Moon gaat ook weer mee. Een paar dagen geleden dachten we nog dat ze klaar was met leven, maar nu zien we dat ze er weer een beetje zin in heeft. Ze leeft helemaal op in Warder, we hopen dat ze tijdens de reis weer wat actiever wordt op jaar ouwe dag.

Na 2 dagen in Warder, zijn we uitgezwaaid door alle campinggasten. Nu is de reis echt begonnen, op naar Brakel. We staan op een leuke locatie aan de Waal, bij de pont naar Herwijnen.

Brakel

De pont lag vannacht afgemeerd naast onze camper, dat was rumoerig want ieder kwartier sloeg de generator aan wat een luid brommend geluid veroorzaakte. E hebben ietwat onrustig geslapen, maar dat halen we vast wel weer in vandaag.

We zijn gestopt in Neerpelt (België) waar we aan het kanaal staan. Er is niet veel scheepvaart op het kanaal dus het zal vannacht vast een stuk rustiger zijn.

Neerpelt

Vandaag doen we een cultureel uitstapje, we maken een wandeling om het prachtige kasteel Alden Biezen in Bilzen. Wat is dat een prachtig kasteel en zo goed onderhouden. We dachten dat we daar op de parkeerplaats konden overnachten maar we vonden het geen fijn idee om daar de rest van de dag op te staan. We vonden een plekje in het gehucht Rosmeer. Wat hebben we weer mazzel, het is hier kermis en op maandag is de veteranen middag met, jawel, de fanfare🎺📯. We voelen ons niet echt geroepen om een pintje te gaan pakken.

Kasteel Alden-Biezen

We rijden naar Givet, onder Dinant, in Frankrijk. We waren even vergeten wat een vreselijk slecht wegdek, van Luik-Namur-Dinant, dat toch is. De camper rammelt er overheen en onze nieren gaan ervan aan de wandel. Gelukkig hebben we die tocht achter de rug, nu gaan we weer koeterdekoet langs de Meusse.

De camperplaats in Givet is vernieuwd, wat voor ons geen verbetering is. Je staat op beton in een rij, deur aan deur. Als het dan 28 graden is en je tussen de campers moet zitten, dan zijn wij er snel klaar mee. We gaan verder, wel 8 kilometer naar Vireux- Mohain. Welliswaar moeten we hier €10,80 betalen (incl.electra en water) maar dat hebben we er graag voor over. Wat een fijn plekje, bomen, gras, uitzicht op de Meusse en ruimte!! Ik denk dat we er nog een nachtje aan plakken.

Vireux Mohain

Zo, de eerste week zit er weer op, nog 25 te gaan😉

Km-stand: 494

1. Rita en Martin:
    1 september 2021
    Fijne vakantie en lekker genieten na die k corona.
    Doe voorzichtig en hoe is het met Moon.
  2. Rita en Martin:
    1 september 2021
    Leuk dat jullie de reis willen delen. Wij kijken er naar uit
  3. Jan en Jeannette:
    2 september 2021
    Fijn dat het weer kan. Geniet weer van het goeie leven in het zonnig zuiden!
    Solong!
  4. Katinka:
    3 september 2021
    Veel plezier samen buurtjes!
  5. Astrid:
    8 september 2021
    Genieten met een grote G. Zet hem op Moon , jij ook lekker genieten hoor.
  6. Tiny en Ron:
    8 september 2021
    Fijn om jullie belevenissen weer te lezen. Goeie reis !
  7. Hiltje bloemsma:
    8 september 2021
    Wat fijn dat jullie weer onderweg zijn een hele fijne reis en wie weet zien we elkaar weer gr vanuit lavaudieu piet en hiltje
  8. Tineke:
    9 september 2021
    Een goed begin is het halve werk en een.leuk verslag hou dit vast
  9. Han:
    Veel plezier hoor luitjes
  10. Fredelien Luider:
    9 september 2021
    Mooi begin van de reis, op wat ongemakjes na. Goeie reis verder, veel plezier.Fredelien.
  11. Leni Mulder:
    11 september 2021
    Heel veel plezier! En dat jullie maar mooie dingen mogen beleven! En voor Moos ook het allerbeste.

Liefs Leni
  12. Nico en Ina:
    12 september 2021
    Geniet lekker van jullie vakantie en leuk dat wij nog steeds jullie reisverslag ontvangen….. superleuk om te lezen en we hopen dat Moon weer wat levenslust krijgt …. knuffel van ons…. gr. Ina