Week 7-8

28 oktober 2022 - Manta Rota, Portugal

Hè, dat is toch ook weer wat🤔. Ik trouw op iedere plek een verhaaltje schrijven✍️, is alles verdwenen🙄 . Nu moet ik in mijn geheugen graven, wel een goeie manier om te testen of het nog goed werkt in mijn bovenkamer.

Dus begin ik bij 15 oktober, toen stonden we in Comporta, een gehuchtje zo'n 120 km onder Lissabon. Het was wel bijzonder daar want het leek een simpel vissersdorpje, maar toen we een stukje gingen wandelen zagen we hele luxe interieur-en kledingzaken. De mensen die op de terrassen zaten zagen er ook zo mondain uit. Wij even een biertje en een wijntje doen, gelukkig maar één want we schrokken echt van de prijs, dit heeft niets te maken met de Portugeze prijzen. Blijkt dat Comporta het mooiste strand van Portugal heeft, wat een aantal jaren geleden bekend is geworden en waar nu veel rijken en bekende artiesten hun vakantie doorbrengen. Hoe raar kan het gaan, van visserdorp naar mondaine badplaats.

Van Comporta naar Messines op de camperplaats. We waren daar met drie campers op een plek waar er 40 kunnen staan, dus alle ruimte.

Na 2 dagen gingen we naar Lagos, we waren benieuwd of we daar nog mochten staan. Er stonden wat campers, wij blij, het kan nog. Totdat om half zes de GNR (politie) kwam, met twee wagens en 6 man sterk. Of we de borden niet hadden gezien en of we maar snel wilden inpakken en wegwezen. Jammer, weer een leuke plek minder. Op naar Silves dan maar, gelukkig was daar nog een plekje voor ons, we zijn 8 dagen gebleven.

Silves is een gezellig stadje met leuke straatjes en terrassen waar je fijn kunt zitten en mensen kijken. Daarna een nacht in Faro, achter het vliegveld gestaan. Het is herfstvakantie en de vliegtuigen vlogen af en aan, we hebben er nog nooit zoveel gehoord daar, dat was wel heel veel lawaai. Na één nacht waren we er wel klaar mee.

27 oktober

Op naar Manta Rota om even gezellig bij te kletsen met Gerard en Helma. Wij waren eerst wat sceptisch omdat het hier altijd helemaal vol was, dan stond je hutje mutje. We gaan het wel zien, zeiden we, als het niet bevalt zijn we zo weer weg. Maar de prijzen zijn verdubbeld, een overnachting kost nu €10,-, waardoor er heel veel camperaars een goedkopere plek gezocht hebben. Wij mazzel, we staan prachtig hier, eerste rang en via een plankier lopen we zo het mooie strand op. Ik denk dat we het wel even uithouden hier.

Km stand: 3677

1. Fredelien Luider:
    28 oktober 2022
    Fijn om weer een avontuur van jullie te lezen. Portugal is toch ook hier en daar vol, lees ik. Nou hier ook hoor. Veel plezier verder, goeie reis!
  2. Hiltje bloemsma:
    28 oktober 2022
    Hoi dan hebben jullie al heel wat gezien van portugal wij nog in benquerenca bewolkt 19 gr
  3. Rene:
    28 oktober 2022
    ik zou maar apart slapen met al die ooievaars in de buurt, je weet maar nooit
  4. Katinka:
    31 oktober 2022
    Wat een prachtige foto's weer. Moon staat er ook goed op!
    Gaat nog best goed met het geheugen toch?!
    Hier een heerlijk zonnetje, nog even een beetje zomergevoel. Morgen alweer november. Vroeg donker, weer even wennen.
  5. Jan en Jeannette:
    6 november 2022
    GRR....dienders! Als je ze niet nodig hebt, zijn ze er ineens... :-)
    Ja toerisme is leuk maar de mooie idyllische plekjes verdwijnen zodra ze ontdekt worden. Jammer van dat plaatsje. Genieten dus en vooral niet te veel doorvertellen. ;-)
  6. Leni Mulder:
    12 november 2022
    Wat weer een leuke verhalen! Zie die dienders zo voor me. En dan die ik onverwachte dure prijzen.
    Wel wat balen neem ik aan. Verder weer prachtige foto's. En ik ben nog steeds jaloers op de temperatuur en natuur!
    Liefs Leni