Week 1

9 september 2022 - La Mailleraye-sur-Seine, Frankrijk

2 september 2022

De reis is weer begonnen we zijn vandaag tot Werkendam gekomen. We kwamen aangereden en zagen een grote rustige plek bij een paar visvijvers, dat sprak ons wel aan. Toen kwam er een grote tractor met een gierwagen die het land achter ons ging besproeien met een heerlijke odeur van koeienstront. Pffff, wat een lucht, normaal gesproken heb ik daar geen hekel aan maar als het op twee meter afstand van je gazonnetje plaatsvindt is het andere koek. Daarna kwam er een maaier ons terrein op gereden, wat ie gemaaid heeft weten we niet, maar wat een herrie maakte dat ding.  We komen hier voor onze RUST😡. Morgenochtend komt de plaatselijke schietvereniging ons wakker maken, waarschijnlijk de opening van het jachtseizoen? We zitten hier bij de Biesbos, waar vast wel wat wilde zwijnen en herten ronddolen, klaar om afgeschoten te worden. Kortom niet echt een rustige plek om de reis te beginnen. Gelukkig hebben we nog wat plekjes te gaan.

De schietvereniging blijkt de kleiduivenschietvereniging te zijn. Het bleef gewoon rustig vanmorgen.

Inmiddels zijn we aangekomen in Sas van Gent, we staan we aan het kanaal van Terneuzen. Oh jee, het is hier kermis, maar zien hoe we de nacht weer doorkomen.😴

4 september (433 km)

We hebben de gang erin, de 3e dag staan we al in Frankrijk. We zijn in Gravelines, 20 km onder Calais. We lopen even een rondje maar Moon heeft niet echt zin in een wandeling vandaag dus zijn we snel weer terug bij de camper. Het is heerlijk weer hier, 24 graden, zon en een windje, dat is goed vol te houden.

Vanaf morgen gaan we weer rustig aan keutelen langs de kust.

We rijden ongeveer 35 km vandaag en parkeren in Wissant op een enorm weiland waar bijna geen vlakke plek te vinden is. Toch weten we de camper weer recht te krijgen, wat wel fijn is, anders rolt het eten zo weer uit de pan.

Na een verfrissende onweersbui vannacht ziet alles er weer lekker fris uit buiten. We staan nu in de duinen bij Le Crotoy, een zanderige plek waar je zo het strand oploopt. Het is eb en de zee is niet te zien, wat een breed strand zeg, het water is wel 3 km weg. We dachten Moon blij te maken met een strandwandeling maar na een kwartiertje geeft ze het al op, we lopen maar weer terug naar de camper. Ze wordt zo langzamerhand echt wel een oude taart. Waarschijnlijk heeft Floor, onze buurhond haar ingefluisterd dat lopen helemaal niet zo leuk meer is als je een hond van 12 bent🤔.

Het valt ons op dat het heel druk is op de camperplaatsen langs de kust. Op veel plekken staan ze deur aan deur. De Fransen vinden dat normaal maar wij vinden dat niet fijn. We denken erover om toch maar een stukje landinwaarts te gaan, maar hopen dat het daar wat rustiger is.

We staan best fijn hier in Le Crotoy en besluiten om nog een dag te blijven.

We hebben de kust even gedag gezegd en staan nu in Saint-Saire (Neufchatel en Bray). We stonden eerst op de gemeentelijke camperplaats en gingen een rondje wandelen door het kleine dorp waar een kippenboerderij is waar ze lokale producten verkopen. Rinus ging even een doos eieren halen, zo vers van de kip. De boer vroeg of we met de camper waren, want bij hem konden we ook wel staan, helemaal gratis. Hij liet ons even zien waar zijn camperplaats was, ja de keuze was snel gemaakt. Camper ophalen en bij de kippenboerderij parkeren. We hebben uitzicht op 300 loslopende kippen, zo grappig, want als het begint te regenen willen al die kippen tegelijk naar binnen. Dat is echt dringen voor de deur en het regent nogal eens vanmiddag, onweer, hagel en stortbuien, dus we genieten van het uitzicht.

9 september

We kopen nog 4 kippenbouten bij de boer en schrikken van de prijs, €13,10 voor 980 gram kip is best duur betaald. Ze moeten wel heel lekker gaan smaken vanavond😉, ik zal goed mijn best doen in de keuken. Maar ja, we stonden ook voor niks vannacht, zo moeten we dan maar een beetje rekenen.

Inmiddels staan we in La Mailleraye sur Seine. Af en toe komt er een groot vrachtschip langs, dat is altijd mooi om naar te kijken.

De eerste week is voorbij gevlogen en er staan 754 kilometers op de teller.

1. Mieke Veerman:
    3 september 2022
    Het zullen de Laantjes ook niet zijn. Oh oh wat een belevenissen al weer en nog niet eens 2 dagen onderweg. Dat kan nog wat worden. Hopelijk gaat het met Rinus zijn handen goed. Liefs Mieke en Jan
  2. Katinka:
    3 september 2022
    Goed begin is ……….😉
    Floor mist jullie al!
  3. Jan en Jeannette:
    4 september 2022
    Hola! Jullie vertrek kondigt onze herfst aan....;-) Maar heerlijk hoor. Als je in de buurt van de cap gris/blanc nez trek in een biertje krijgt moet je beslist even bij de brouwerij van Deux Caps gaan kijken.
    Ander culinair hoogtepunt daar is een klein chocoladefabriekje in Beussent: Adres: 66 Rte de Desvres, 62170 Beussent, Frankrijk. En er tussendoor vooral ook genieten! heel veel plezier. Groet van ons
  4. Ellis:
    9 september 2022
    Dus jullie zijn weer lekker op pad. Wat weer een leuk verhaal. Heel veel plezier en lekker genieten samen ❤️❤️ wij hebben kermis dit weekend. Ook weer gezellig. Morgen nog ff Rene zijn nieuwe motor ophalen met Ted ,José en Sonja. Dikke knuffel uit Keut 😘😘
  5. Fredelien Luider:
    9 september 2022
    Je maakt van allerlei kleine en wat grotere beslommeringen weer een mooi verhaal! Goeie reis verder met nog meer leuke ervaringen. Groetjes, Fredelien.
  6. Berry en Diana:
    9 september 2022
    Wat een belevenissen, nu al 🤣 maar ik snap wel dat jullie dit geweldig vinden, zo met de camper. Wat een mooie plekken 🤩 heel veel plezier, lekker genieten en een hele mooie reis, vol leuke belevenissen gewenst 🍀Groetjes vanuit Edam😘
  7. Hiltje bloemsma:
    9 september 2022
    Hoi wat beleef je veel he nog maar net weg veel plezier wij nu in duitsland 5 sept vertrokken lieve groet van piet en hiltje
  8. Katinka:
    9 september 2022
    Hai buurtjes. Gelukkig hier ook eindelijk weer eens regen gehad!
    Het ziet er allemaal weer mooi uit op jullie route en je verhaal leest weer lekker weg. Maarre.......,dus Floor heeft Moon een beetje opgestookt?! 🤭
  9. Rob.Horchner:
    9 september 2022
    Dus alweer op weg naar het zuiden, ja het wordt hier weer wat kouder dus gelijk hebben jullie, veel plezier nog en hopelijk een goede reis!!(die gebakken aardappeltjes komt mij bekend voor)
  10. Rob.Horchner:
  11. Astrid:
    9 september 2022
    Heerlijk gelachen, wat weer een begin. Niet wandelen hoort bij honden uit de Streek zeker 🙈. Hopelijk nog heel veel mooie belevenissen en vrolijke avonturen.
  12. Ryanne en Rob:
    10 september 2022
    Wat een belevenissen weer zo die eerste week. Erg genoten van je verhalen. 💋
  13. JUST:
    10 september 2022
    Ha luitjes,had al gereageerd maar zal niet doorgekomen zijn.Zal weer eens iets niet goed doen.Leuk om jullie weer te volgen met verhalen en foto,s.Hier inmiddels wat frisser en hoera,wat regen.Nou ja,regen.Goed geplensd hier. Jullie goeie reis en laat ons meegenieten.
  14. Mieke Veerman:
    16 september 2022
    Hoi lieve Laantjes. We hebben weer genoten van de nieuwe belevenissen en kunnen ons er van alles bij voorstellen. Wij zien zo langzamerhand Montdore voor ons opdoemen. Nog een weekje en dan vertrekken we. Het zal leeg zijn zonder Laantjes. Maar de Duitse invasie komt wel. Dat geeft een beetje troost. We zien weer uit naar het volgende verslag.
  15. Leni Mulder:
    16 september 2022
    Hallo allebei,
    Al weer heel wat beleefd! En weer prachtige plekken. Mooi weer ook nog! Hier wordt het wat minder. Kouder en regen. Ik ben net thuis van een ander soort uitje! Ook mooi weer. Genoten.
    Geniet van jullie verhalen.
    Veel plezier nog.
  16. Tineke:
    20 september 2022
    Een goed begin is het halve werk