Week 2

16 september 2022 - Mirambeau, Frankrijk

Dank voor de reacties op ons verslag. Het is leuk te weten dat het na al die jaren nog steeds door velen gelezen wordt😊.

De 'dure' kip van gister was heerlijk, al vroegen we ons af wat voor soort kip het was. Het waren vrij lange poten met veel vlees, ze waren de prijs zeker waard.

We hebben weer een eindje gereden vandaag en staan nu op een prachtig plekje in de natuur aan de Sarthon, een riviertje bij het dorpje Saint-Céneri-le-Gerei. We hebben een mooi wandelingetje gemaakt, de hond had er ook even zin in vandaag.

Vandaag zijn we blijven staan, het is tenslotte zondag, 'de rustdag'🤭 en het is hier fijn toeven op deze zonnige dag.

Maandag de 12e september gaan we weer 50 kilometers naar Sainte-Suzanne. Dit plaatsje staat bekend als één van de mooiste dorpen van Frankrijk. Het is een historisch dorp uit de 11e eeuw, helemaal ommuurt zodat alle aanvallen met kanonnen tegengehouden konden worden.

We gaan weer verder en komen bij alweer zo'n mooi gehuchtje aan de rivier de Mayenne. We staan hier heerlijk rustig aan het oude kerkhof, wat weer een mooi plekje.

Inmiddels is het alweer woensdag, we zijn in Les Herbiers, een aardig stadje in de Vendée. We besluiten dat we zondag om Bordeaux willen rijden en daarna op naar Noord Spanje. Daar gaan we het weer rustig aan doen. Dus opschieten geblazen, morgen weer 111 kilomters😂🙂🙃

Gister waren we in Tonnay-Charente, daar valt niet veel over te vertellen. Het was een troosteloos dorp aan de Charente.

Vandaag zijn we in Mirambeau op een oude camping. Dit is meestal een vaste stop omdat er wasmachines staan bij de supermarkt aan de overkant, waar ik graag even gebruik van maak. Na twee weken reizen is de machine weer aardig gevuld. Er staat een lekker windje dus alles kan zo weer droog de kast in.

De 2e week is ook alweer omgevlogen, er sraan 1388 km's op de teller.

1. Jan en Jeannette:
    13 september 2022
    Bonjour! De kip moet haast wel een Poule de Bresse geweest zijn, een culinair hoogstandje dus met zijn lange poten. Nou ja, je zal maar kip zijn en door lekkerbekken verslonden worden .....: https://www.natuurlijkerleven.eu/Poule-de-Bresse.
    De verhalen en de route vervelen zeker niet. Mooi om te zien welke prachtige plekjes jullie ontdekken. En benijdenswaardig blijft het. Wij werken nog even vrolijk door. :-) Bon voyage et à bientôt!
  2. Rene:
    16 september 2022
    was hetgeen struisvogel die wonen daar ook
  3. Astrid:
    16 september 2022
    Lange poten. Zal wel ooievaar geweest zijn 🙈. Persoonlijk zou ik liever aan een riviertje staan dan aan een kerkhof. Maar in ieder geval wel lekker rustig. Geniet en een hele dikke knuffel voor Moon.
  4. José laan:
    16 september 2022
    Jullie laten de herfst lekker hier, mooi op tijd vertrokken. Gerrit vertrekt dinsdag voor een week naar Spanje om de piston rally in het piccolo gebergte te rijden. Dinsdagavond overnachting in salles en daarna in Santander. Dus bij jullie in de buurt. Goeie winter, geniet er van
  5. Henk de Boer:
    17 september 2022
    He Laantjes ,altijd weer leuk om even wat te lezen en een paar mooie foto's te zien van jullie reis .groet Henk
  6. Berry en Diana:
    17 september 2022
    Wat een heerlijk verhaal weer😃 ik snap eigenlijk wel waarom jullie dit zo lekker vinden, mooie plekjes en altijd wat te beleven. Geniet van jullie reis en het mooie weer☀️ Wij gaan nu echt de herfst in🌦🍁 veel plezier 😘
  7. JUST:
    18 september 2022
    Storm en regen hier.Ook wel weer eens lekker.Alleen verveeld het snel.We moeten het er mee doen.Geniet dan maar van jullie verhalen en foto,s.
  8. Leni Mulder:
    20 september 2022
    Het ziet er weer prachtig uit! Vooral dat begraafplaatsen!
    Jullie genieten en beleven nog volop. En lekker weer erbij. Het is hier koud. Minder regen vandaag.
    Nog veel plezier!
    Liefs Leni
  9. Tineke:
    20 september 2022
    Ik denk dat die kip een struisvogel was en pas naar op met die oude kerkhoven daar is het te rustig
  10. Katinka:
    21 september 2022
    Weer leuke verhalen en mooie foto's.
    We blijven natuurlijk graag een beetje op de hoogte van jullie avonturen.